Ανδρέας Κάλβος "Εις Σάμον"

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
ζυγό δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

Κωστής Παλαμάς "Η λειτουργία δεν τέλειωσε"

«Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν,
θα 'ρθούνε, θα περάσουν.
Κριτές, θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

Ν. Παπαχρήστος: Αυστηρότερες ποινές για την παραβατική συμπεριφορά μαθητών



Με οργή αλλά και προβληματισμό παρακολούθησε ο εκπαιδευτικός κόσμος την ανάρτηση βίντεο που αφορούσε την απαράδεκτη και αήθη επίθεση μαθητού εναντίον καθηγήτριας, που είχε το… «θράσος» να του βάλει απουσία, επειδή δεν παραβρέθηκε στην τάξη και αρνήθηκε να τη διαγράψει. Με τον πλέον τραγικό τρόπο αποδεικνύεται ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εργάζονται  υπό καθεστώς εργασιακού στρες, εγκαταλελειμμένοι διαχρονικά από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας, που δε θεώρησαν ποτέ σκόπιμο να ασχοληθούν με το ταπεινό ζήτημα των αντίξοων συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών. Η αδυσώπητη εκπαιδευτική καθημερινότητα έχει ως εξής:


  • ·           Χιλιάδες εκπαιδευτικοί μετακινούνται σε δύο έως πέντε σχολεία την εβδομάδα.
  • ·           Χιλιάδες εκπαιδευτικοί μετακινούνται την ίδια μέρα σε δύο σχολεία, που έχουν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους.
  • ·           Κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων τους και προκειμένου να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, αρκετοί συνάδελφοι έπεσαν θύματα τροχαίων με αποκορύφωμα τους τρεις νεκρούς συναδέλφους την τελευταία τριετία.
  • ·           Δεκάδες συνάδελφοι έχουν δει τα αυτοκίνητά τους να υφίστανται μικρές ή μεγαλύτερες ζημιές από τους μαθητές, επειδή δεν έκαναν εκπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • ·           Αρκετοί συνάδελφοι έχουν υποστεί φραστικό μπούλινγκ από γονείς και μαθητές, επειδή είχαν το… «θράσος» να μη βάλουν τον βαθμό που απαιτούσε ο μαθητής. Σε κάποιες δε περιπτώσεις, πέραν της φραστικής επίθεσης, ακολούθησε ξυλοδαρμός του καθηγητή, είτε από γονείς, είτε από μαθητές.
  • ·           Πολλοί εκπαιδευτικοί δέχτηκαν φραστικές επιθέσεις από μαθητές την ώρα του μαθήματος, επειδή αυτοί θέλησαν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Από τις ανωτέρω επισημάνσεις καθίσταται φανερό ότι , αφενός μεν ο καθηγητής καλείται να λειτουργήσει σε ένα εχθρικό πολλές φορές περιβάλλον και αφετέρου είναι πλέον γεγονός αναμφισβήτητο ότι αρκετοί μαθητές έχουν ακραία παραβατική συμπεριφορά σε βάρος εκπαιδευτικών.  Το φαινόμενο της παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις την τελευταία δεκαετία. Επιβάλλεται λοιπόν, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μη μείνει αδρανής και να πάρει τα απαραίτητα μέτρα, προστατεύοντας τους υπαλλήλους της.
Κατά την άποψη μου, θα πρέπει εμπράκτως να στηριχτεί ο εκπαιδευτικός της τάξης, να προσληφθούν άμεσα ψυχολόγοι, ώστε να αντιμετωπιστεί από ειδικούς η εφηβική επιθετικότητα, αλλά και να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας στην αυστηροποίηση των ποινών για τους μαθητές που επιδεικνύουν επαναλαμβανόμενη παραβατική συμπεριφορά.
Νίκος Παπαχρήστος
Εκπρόσωπος της Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. στο Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Τα Νέα» την Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2020




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.