Ανδρέας Κάλβος "Εις Σάμον"

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
ζυγό δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

Κωστής Παλαμάς "Η λειτουργία δεν τέλειωσε"

«Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν,
θα 'ρθούνε, θα περάσουν.
Κριτές, θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2021

Θ. Τσούχλος: Απαιτούμε ανοικτά και ασφαλή σχολεία

 Προβληματισμός για το άνοιγμα των σχολείων από τον Πρόεδρο της ΟΛΜΕ

 

 Οι σχολικές μονάδες έχουν κλείσει  επί επτά εβδομάδες και το ερώτημα τίθεται πλέον, ποια θα είναι η ημερομηνία επιστροφής των μαθητών- μαθητριών στις σχολικές αίθουσες. Ακόμη και στην τελευταία κρίσιμη συνεδρίαση της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων με την Υπουργό Παιδείας την Τρίτη 29 Δεκεμβρίου δεν υπήρξε οριστική απόφαση. Διατυπώθηκαν σοβαρές επιφυλάξεις, αλλά και διαφωνίες για το εάν θα παραταθεί η αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Η οριστική απόφαση αναμένεται να ληφθεί, εκτός απροόπτου, τη Δευτέρα 4 Ιανουαρίου. Οι απόψεις των ειδικών είναι τριχοτομημένες, καθώς η πρώτη ομάδα θεωρεί τα επιδημιολογικά δεδομένα ως θετικά και προτείνει το άνοιγμα του συνόλου των σχολικών μονάδων στις 8 ή στις 11 Ιανουαρίου. Η δεύτερη ομάδα προτείνει μια σταδιακή διαδικασία όπου θα προηγηθούν τα Νηπιαγωγεία- Δημοτικά και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Η τρίτη ομάδα εκφράζει τον έντονο προβληματισμό της, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού κρουσμάτων καθημερινά και θεωρεί ότι η όλη κατάσταση επιβάλει να συνεχιστεί και μετά το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

  Όπως δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ο καθηγητής του ΕΚΠΑ Ν. Σύψας, η κυρία Κεραμέως παρουσίασε ένα σχέδιο που περιλάμβανε τεστ στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές ιδιαίτερα των Λυκείων. Παράλληλα έθεσε και άλλα ζητήματα, όπως η λήξη των μαθημάτων σε διαφορετικές ώρες. Τελικά η κ. Υπουργός αποδέχθηκε την πρόταση της Ο.Λ.Μ.Ε. για μαζικά δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, που είχε υποβληθεί στις 21/8. Άλλη μία ακόμη δικαίωση της Ομοσπονδίας που συνεχίζει να απαιτεί τη(ν):

Α) μείωση των μαθητών ανά τμήμα

Β) εξασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού

Γ) πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας

Δ) έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών.

  Τα ανωτέρω, εάν υιοθετηθούν έστω και τώρα  θα αντιμετωπίσουν σειρά προβλημάτων και είναι δυνατόν να αποτρέψουν λόγω κρουσμάτων το γενικό ή μερικό κλείσιμο πολλών σχολικών μονάδων. Επισημαίνουμε ότι τα τεστ πρέπει να διενεργηθούν και στους μαθητές των Γυμνασίων. Πρόσφατη επιστημονική έρευνα στην Αυστρία κατέδειξε ότι «τα παιδιά κάτω των 14 ετών νοσούν με την ίδια συχνότητα όπως και οι εκπαιδευτικοί τους, όπως δηλαδή οι ενήλικες».

  Μείζον πρόβλημα είναι και η λειτουργία των Ειδικών Σχολείων, ιδιαίτερα σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος που πλήττονται με σφοδρότητα από την πανδημία. Με σειρά επιστολών η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, αλλά και πλήθος συλλόγων διδασκόντων έχει περιγράψει την κατάσταση που επικρατεί ιδιαίτερα στο χώρο της Μακεδονίας. Συγκεκριμένα είχε τεθεί σε αναστολή λειτουργίας το ένα τρίτο των σχολικών μονάδων στη συγκεκριμένη περιοχή , ενώ σε ορισμένες από αυτές όταν επαναλειτούργησαν παρουσιαστήκαν εκ νέου κρούσματα. Έχει επισημανθεί πως η σχολική κοινότητα των Ειδικών Σχολείων διατρέχει υγειονομικό κίνδυνο. Η Ο.Λ.Μ.Ε. από τις 12 Νοεμβρίου είχε υποβάλει το αίτημα για τη διενέργεια δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς, προσωπικό και μαθητές των συγκεκριμένων σχολείων. Παράλληλα τον Δεκέμβριο είχε συνηγορήσει  στο αίτημα αναστολής της λειτουργίας τους σε περιοχές με υπερβολικά αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο.

  Το νέο πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο που προστέθηκε είναι η δήλωση Καθηγητριών Λοιμωξιολογίας και Επιδημιολογίας, αλλά και της προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών όπου εμφατικά επισημαίνουν τον κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών. Παράλληλα η UNICEF χαρακτηρίζει τους εκπαιδευτικούς ως ομάδα που οφείλει άμεσα και κατά προτεραιότητα να εμβολιαστεί στο πλαίσιο της «εκστρατείας ανοσοποίησης». Προτεραιότητά μας είναι η Δημόσια Υγεία και η αξία της ανθρώπινης ζωής. Σε αυτήν την πρωτόγνωρη κατάσταση η προσφορά μας είναι αδιαμφισβήτητη. Η ασφαλής επάνοδος στις σχολικές τάξεις αποτελεί υψηλή  προτεραιότητα. Οι λόγοι δεν είναι μόνο παιδαγωγικοί και διδακτικοί, υπάρχει η ανάγκη προστασίας της ψυχικής υγείας των μαθητών. Άμεσα η Υπουργός Παιδείας οφείλει να επικοινωνήσει και να ενημερώσει τους εκπροσώπους των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών. Είναι αδιανόητο να πληροφορούμαστε από τα Μ.Μ.Ε. τα υπουργικά σχέδια και ως απλοί θεατές να παρακολουθούμε τις εξελίξεις αλλά και τα σημαντικά θέματα που θα κληθούμε να επιτελέσουμε από τον Ιανουάριο.

  Με πλήρη συναίσθηση του θεσμικού μας ρόλου θεωρούμε ως απόλυτα αναγκαίες τις παρακάτω ενέργειες:

1.        Συνάντηση με τους Υπουργούς Παιδείας και Υγείας

2.        Επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ στους εκπαιδευτικούς πριν την έναρξη των μαθημάτων

3.        Διαχωρισμό των υπερμεγεθών τμημάτων τουλάχιστον στα σχολεία που υπάρχουν κενές αίθουσες

4.        Προσλήψεις του αναγκαίου αριθμού αναπληρωτών

5.        Έκτακτη κρατική χρηματική επιδότηση στην εκπαίδευση

6.        Ύπαρξη του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας με παράλληλη παροχή των αναγκαίων (μάσκες, υλικά απολύμανσης κ.λπ.)

7.        Κατά προτεραιότητα άμεσοι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών με πρόταξη όσων υπηρετούν σε Ειδικά Σχολεία

  Στόχος μας είναι τα ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Η συνέχιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα επιτείνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Είναι απαραίτητο να επιστρέψουμε στη δια ζώσης διδασκαλία που είναι αναντικατάστατη. Τα αρμόδια υπουργεία οφείλουν να συνεργαστούν με τους δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης. Ως λειτουργοί της Δημόσιας Εκπαίδευσης είμαστε αποφασισμένοι  να επιτελέσουμε στο ακέραιο το καθήκον μας, αναμένουμε την άμεση ανταπόκριση. Με τις συγκεκριμένες δράσεις και ενέργειες που προτείνουμε, συνεχίζουμε να στηρίζουμε έμπρακτα ένα σημαντικό πυλώνα του κοινωνικού κράτους, την Παιδεία.

 Θόδωρος Τσούχλος
Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.