Ανδρέας Κάλβος "Εις Σάμον"

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
ζυγό δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

Κωστής Παλαμάς "Η λειτουργία δεν τέλειωσε"

«Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν,
θα 'ρθούνε, θα περάσουν.
Κριτές, θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Ν. Παπαχρήστος: Ανοιχτή επιστολή προς… ειδήμονες δημοσιογράφους


Κυρίες και Κύριοι,
Η Δημόσια Εκπαίδευση, όπως είναι γνωστό, είναι ένα ακόμα θύμα της μάστιγας που έπληξε ανελέητα τη χώρα μας. Τα σχολεία έκλεισαν εγκαίρως για την προστασία των μαθητών, αλλά και του κοινωνικού συνόλου. Η Υπουργός Παιδείας σωστά έπραξε και ανέστειλε την εκπαιδευτική διαδικασία και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, υπακούοντας βέβαια στις υποδείξεις των ειδικών.

     Η ΟΛΜΕ συμφώνησε απόλυτα με την κυβερνητική απόφαση, όχι βέβαια γιατί θέλει τους εκπαιδευτικούς αδρανείς, αλλά γιατί θέλει τους μαθητές μας πάνω απ΄ όλα ασφαλείς και υγιείς. Η συναίνεση του εκπαιδευτικού κόσμου σε όλα τα περιοριστικά μέτρα που αποφάσισε η κυβέρνηση δεν καταγράφηκε θετικά από κανέναν. 
  
     Με την αναστολή λειτουργίας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αυτομάτως ετέθη το ζήτημα της αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών, αλλά και της εκπαιδευτικής απασχόλησης των μαθητών, έτσι ώστε να μην καταστούν εκπαιδευτικά αδρανείς. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, μία λύση μόνο υπάρχει. Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να προσφερθεί σε δύο μορφές, τη σύγχρονη εκπαίδευση μέσω πλατφόρμας (Cisco Webex Meetings κ.α.) και την ασύγχρονη εκπαίδευση (αποστολή εκπαιδευτικού υλικού με e-mail, ηλεκτρονικές τάξεις, ομάδες επικοινωνίας κ.α). 

     Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ ουδέποτε τοποθετήθηκε εναντίον της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ουδέποτε κάλεσε το συνδικάτο να απέχουν οι καθηγητές από αυτή τη διαδικασία. Δυστυχώς αυτό λίγοι δημοσιογράφοι το επεσήμαναν. 

Αντίθετα επισημάναμε τις δυσκολίες του εγχειρήματος. Συγκεκριμένα:
·         Αρκετοί μαθητές δε διαθέτουν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή και ακόμα περισσότερες οικογένειες έχουν έναν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή για δύο ή περισσότερα παιδιά.
·         Μέρος του εκπαιδευτικού δυναμικού δε διαθέτει τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του προγράμματος.
·         Κάποιοι συνάδελφοι, με μεγάλη προϋπηρεσία,  δεν είναι εξοικειωμένοι με τις τεχνικές της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και κάνουν βασική χρήση του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.
·         Πολλές οικογένειες και εκπαιδευτικοί δε διαθέτουν ευρυζωνικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας (υψηλής ταχύτητας internet)
·         Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο επιβάλλεται να χρησιμοποιηθεί για την εγγραφή των μαθητών στην ασύγχρονη εκπαίδευση και τη δημιουργία ηλεκτρονικών τάξεων, κυριολεκτικά «σέρνεται», με αποτέλεσμα πολλοί γονείς να αδυνατούν να εγγράψουν τα παιδιά τους. Γι’ αυτό άλλωστε το Υπουργείο έδωσε παράταση εγγραφής έως τις 30 Μαρτίου.
·         Οι καθηγητές δυσκολεύτηκαν  να δημιουργήσουν ηλεκτρονικές τάξεις και πολλοί υποχρεώθηκαν να δουλέψουν τα ξημερώματα (04:00 ή 05:00 το πρωί) προκειμένου να πετύχουν τον στόχο τους.
·         Η πρόσκληση για τη χρήση της πλατφόρμας Cisco Webex Meetings ήρθε από το Υπουργείο μόλις τη Δευτέρα, 23 Μαρτίου στα e-mail των εκπαιδευτικών.
·         Η αντικειμενική αδυναμία έστω και μικρού μέρους των μαθητών να συμμετέχει στη διαδικασία κάνει το πρόγραμμα επιλεκτικό.

Παράλληλα πολύ λίγοι δημοσιογράφοι (μόνο οι εκπαιδευτικοί συντάκτες) επεσήμαναν τη δουλειά που κάνουν αυτή την περίοδο οι εκπαιδευτικοί και δε φαίνεται. Πάμπολλοι συνάδελφοι, με δική τους πρωτοβουλία επικοινώνησαν με τους κηδεμόνες και εξασφάλισαν τα mail των μαθητών (που δε προβλεπόταν να διαθέτουν τα σχολεία) και τη συναίνεση τους για την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού στα παιδιά τους. Είναι μία σημαντική εργασία που δεν καταγράφεται ηλεκτρονικά, αλλά πραγματοποιείται από τη στιγμή που ανεστάλη η λειτουργία των σχολείων. Οι γονείς και οι μαθητές το γνωρίζουν αυτό και αυτό μας αρκεί. 

     Εντύπωση, λοιπόν, μου προκαλεί η αδικαιολόγητη επίθεση και η απαξιωτική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών από μερίδα επώνυμων δημοσιογράφων. Αλήθεια, κ. Τέλλογλου θεωρείτε τους εκπαιδευτικούς ψυχοπαθείς, που απολαμβάνουν τον υποχρεωτικό εγκλεισμό στα σπίτια τους και ξεκοκαλίζουν τον «παχυλό» μισθό τους; (παρεμπιπτόντως οι νέοι συνάδελφοι και οι αναπληρωτές αμείβονται με 700 ευρώ).  Περάσατε άραγε από το σπίτι τους, για να δείτε αν πραγματικά εργάζονται και επικοινωνούν με τους μαθητές τους; Δυστυχώς δεν είσαστε ο μόνος, που ενώ δεν έχετε γνώση των εκπαιδευτικών θεμάτων, επιμένετε να διατυπώνετε άποψη. Σας ακολούθησαν οι δημοσιογράφοι της κρατικής τηλεόρασης, που επετέθησαν αναίτια στον Πρόεδρο της ΟΛΜΕ, επειδή «τόλμησε» να αναφέρει τα ανωτέρω προβλήματα. Τη σκυτάλη πήρε ο κ. Χασαπόπουλος που ούτε λίγο ούτε πολύ μας κατηγόρησε, επειδή… πέφτει συνεχώς το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και μας εγκάλεσε περίπου ως τεμπέληδες λέγοντας πως «όποιος δε θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει»!!! Το κερασάκι στην τούρτα έβαλε ο συντάκτης του στρατιωτικού ρεπορτάζ Δήμος Βερύκιος. Αυτός απαίτησε μείωση μισθού των εκπαιδευτικών λέγοντας την… αμίμητη ατάκα: «Προς τους δασκάλους και τους καθηγητάδες που θέλουν να κάνουν τα κόλπα τους: θα κριθούν ανειδίκευτοι και θα πέσουν στα 800 ευρώ! Απλά είναι τα πράγματα».

     Οι στοχευμένες επιθέσεις εναντίον του εκπαιδευτικού κόσμου από επώνυμους δημοσιογράφους,  που κοινό γνώρισμα έχουν την πλήρη άγνοια τους για τα εκπαιδευτικά ζητήματα, προκάλεσαν δικαίως την αγανάκτηση όλων των συναδέλφων. Δυστυχώς γι’ αυτούς την απάντηση την πήραν από τους συναδέλφους τους. Εκπαιδευτικοί συντάκτες (Νίκος Μάστορας, Μάρνυ Παπαματθαίου κ.α) που έχουν γνώση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, έσπευσαν να αποκαταστήσουν την αλήθεια και να στηλιτεύσουν τις απαράδεκτες επιθέσεις. Και κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει την αντικειμενικότητα τους, γιατί στο παρελθόν έχουν ασκήσει εντονότατη κριτική σε πράξεις ή παραλείψεις του εκπαιδευτικού κόσμου. 

     Αφήστε λοιπόν κύριοι να μιλήσουν οι συντάκτες του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ και μην περιφέρετε την άγνοια σας. Να γνωρίζετε όμως κάτι. Η στοχοποίηση του εκπαιδευτικού κόσμου, την οποία ηθελημένα ή αθέλητα πράξατε, είναι η χείριστη προσφορά για τη Δημόσια Εκπαίδευση, τη δύσκολη αυτή στιγμή που περνάει ο τόπος.
    
Νίκος Παπαχρήστος
Πρόεδρος Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.
Οργανωτικός Γραμματέα Ο.Λ.Μ.Ε.

1 σχόλιο:

  1. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟ!!!ΣΑΣ ΣΥΓΧΑΙΡΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ!ΤΣΑΛΚΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάστε κοσμίως.