Ανδρέας Κάλβος "Εις Σάμον"

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
ζυγό δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

Κωστής Παλαμάς "Η λειτουργία δεν τέλειωσε"

«Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν,
θα 'ρθούνε, θα περάσουν.
Κριτές, θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Τρίτη 18 Μαΐου 2021

Θ. Τσούχλος: Η σημερινή σχολική πραγματικότητα και ο προγραμματισμός για το Σεπτέμβριο

 

Από τη Δευτέρα 10 Μαΐου επαναλειτούργησαν με «διά ζώσης» διδασκαλία οι σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Οι τρεις Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ) είχαν θέσει τρεις βασικές προϋποθέσεις από τον Αύγουστο του 2020. Συγκεκριμένα διεκδικούσαν:

A)  Αραίωση των υπαρχόντων μεγάλων σε αριθμό τμημάτων. Η υφιστάμενη πραγματικότητα των σχολικών αιθουσών επιτάσσει στη σημερινή δύσκολη συγκυρία και όχι μόνο, 15 μαθητές ανά τάξη. Δυστυχώς το ΥΠΑΙΘ δεν προνόησε για το φλέγον αυτό ζήτημα από τον προηγούμενο Μάιο και δεν συνεργάστηκε με το Υπ. Εσωτερικών, τις Περιφέρειες και τους Δήμους. Παρά του ότι είχαμε επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης άμεσων μέτρων, ο σχεδιασμός του Υπουργείου δεν περιελάμβανε κάποιο δυνητικό σενάριο που θα το ενεργοποιούσε σε περίπτωση ενός σφοδρού κύματος του ιού, το οποίο ταλάνισε τη χώρα επί έξι μήνες. Δυστυχώς μετά το Νοέμβριο δεν εισακούστηκε η πρόταση της Ο.Λ.Μ.Ε. να υπάρξει αραίωση σε σχολεία που είχαν κενές αίθουσες και υπερμεγέθη τμήματα.

Β)  Μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ. Η διενέργειά τους θα βοηθούσε σε πολύ σημαντικό βαθμό στην ανίχνευση ιδιαίτερα ασυμπτωματικών κρουσμάτων. Έως και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου είχε πραγματοποιηθεί μικρός αριθμός. Το επόμενο χρονικό διάστημα γίνονταν στα Ειδικά Σχολεία, τα οποία συνέχισαν να λειτουργούν αδιάλειπτα. Από τις 12 Απριλίου που άνοιξαν τα Λύκεια υπήρξε η δυνατότητα πραγματοποίησης δύο «αυτοδιαγνωστικών τεστ», κάτι που συνεχίσθηκε μετά τις εορτές του Πάσχα στο σύνολο των σχολικών μονάδων. Το όλο πρόγραμμα καλύπτει 1.700.000 μαθητές, εκπαιδευτικούς, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό.

  Τα «αυτοδιαγνωστικά τεστ» είναι ένα θετικό επικουρικό μέτρο, το οποίο οφείλει να συνδυάζεται απαραίτητα με την ενεργή συμμετοχή του ΕΟΔΥ τουλάχιστον στις σχολικές μονάδες που έχουν κρούσματα. Με έντονο προβληματισμό ενημερωθήκαμε από το ΥΠΑΙΘ πως από την επόμενη Δευτέρα τα «τεστ» θα διενεργούνται μία φορά εβδομαδιαίως και όχι δύο.

Γ)  Εμβολιασμοί.  Από τα τέλη του 2020 είχε λεχθεί από την Εθνική Επιτροπή και επιδημιολόγους\λοιμωξιολόγους, η ανάγκη πρόταξης των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς. Δυστυχώς αυτό δεν κατέστη δυνατόν. Μετά από πολλές κινητοποιήσεις πετύχαμε την προτεραιοποίηση των Ειδικών Σχολείων στις 16 Μαρτίου. Στη συνέχεια μετά από ενέργειες της κας Κεραμέως ενταχθήκαμε στα «αδιάθετα εμβόλια» στις αρχές Απριλίου και στις 21 του ίδιου μηνός άνοιξε η πλατφόρμα για το σύνολο των εκπαιδευτικών. Το τείχος ανοσίας, το οποίο έπρεπε να είχε δημιουργηθεί το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου μετατέθηκε στην καλύτερη περίπτωση στα μέσα Ιουνίου. Ευελπιστούμε κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών εξετάσεων να το έχουμε επιτύχει σε σημαντικό βαθμό.

  Τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες  μέχρι και το τέλος των μαθημάτων, η κατάσταση είναι δεδομένη όπως ακριβώς την περιγράψαμε. Περί τις 120 σχολικές μονάδες έχουν κλείσει μερικά ή ολικά, ενώ ισχυρή είναι η πιθανότητα εμβολιασμού των εφήβων από το Σεπτέμβριο. Για το επόμενο σχολικό έτος δεν έχει ξεκινήσει κάποιος προγραμματισμός. Αναμένουμε τόσο την ενημέρωση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ιδιαίτερα δε την ανάγκη άμεσων και συχνών συναντήσεων. Με τον τρόπο αυτό θα γνωρίζουμε «τι μέλλει γενέσθαι», ενώ παράλληλα θα έχουμε τη δυνατότητα ενός ουσιαστικού διαλόγου.

  Με βάση τα ανωτέρω και με στόχο να εκκινήσουμε το Σεπτέμβριο χωρίς την ύπαρξη συγκεκριμένων προβλημάτων, θεωρούμε ως απόλυτα επιτακτικό να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός και σε βάθος διάλογος της Υπουργού με τις τρεις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Καθίσταται απόλυτα απαραίτητο να υπάρχουν έτοιμες εναλλακτικές λύσεις στο θέμα της αραίωσης των τμημάτων. Ένα νέο, απευκταίο κύμα, ας μας βρει πανέτοιμους. Τα «αυτοδιαγνωστικά τεστ» οφείλουν να συνεχισθούν δύο φορές την εβδομάδα και η παρουσία του ΕΟΔΥ, των Περιφερειακών Νοσοκομείων και των Ιατρικών Συλλόγων να είναι ουσιώδης και καθοριστική. Επίσης η προτεραιοποίηση των επόμενων εμβολιασμών στους εκπαιδευτικούς πρέπει να είναι ένα μέτρο που θα λειτουργήσει άμεσα από το Σεπτέμβριο.

 

Θόδωρος Τσούχλος
Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε.

-------------------------------------------------------------------------------------

Δημοσιεύτηκε στο "Παρόν της Κυριακής", στις 16 Μαΐου 2021


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.