Με ιδιαίτερη συγκίνηση είχα την τιμή να εκπροσωπήσω την ΟΛΜΕ στο ετήσιο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων: «Από τη Μεγάλη Ιδέα στη Μικρασιατική Τραγωδία». Θέμα εξαιρετικά επίκαιρο με διαχρονική σημασία. Ο όρος τραγωδία ως έννοια είναι ευρύτερος από τη μέγιστη καταστροφή που υπέστη ο Ελληνισμός καθώς η εκστρατεία (1919-22) οδήγησε στον ενταφιασμό της Μεγάλης Ιδέας που με τους νικηφόρους βαλκανικούς πολέμους φάνταζε ως ένα Εθνικό όραμα άμεσα πραγματοποιήσιμο. Η πορεία του Ποντιακού Ελληνισμού προς τον αφανισμό, ο μαρτυρικός Σεπτέμβριος των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, η θυσία του Αγίου Χρυσοστόμου Σμύρνης, η εκρίζωση από τις πανάρχαιες εστίες μας, η απώλεια και η εκκένωση της Ανατολικής Θράκης αποτελούν ιστορικά την Τρίτη άλωση. Όλα τα ανωτέρω αναπτύχθηκαν μέσα από τις σχετικές εισηγήσεις, ενώ παράλληλα υπήρξαν ιδιαίτερες αναφορές στη συμβολή των Ελλήνων της Κύπρου, στην προβολή των γεγονότων μέσω του τύπου, στους Μικρασιάτες και Θρακιώτες πρόσφυγες, στην εκπαίδευσή τους, καθώς και την πρόσληψη της όλης τραγωδίας μέσω της ποίησης, της λογοτεχνίας, της ζωγραφικής, του θεάτρου και του κινηματογράφου.
Παράλληλα, με τον νεοεκλεγέντα στο ΠΥΣΔΕ Ημαθίας συν. Θοδ. Κακαγιάννη επισκεφτήκαμε σχολικές μονάδες στη Βέροια και την Αλεξάνδρεια. Υπήρξε ενημέρωση των συλλόγων διδασκόντων για τις θέσεις, διεκδικήσεις και δράσεις της Ομοσπονδίας. Το σύνολο των συναδέλφων έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα εξής θέματα- προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο. Συγκεκριμένα:
A) η ύπαρξη ενός επίπονου και στρεσογόνου συνδρόμου που οδηγεί στην επαγγελματική εξάντληση εξαιτίας του τεράστιου φόρτου γραφειοκρατίας που μας έχει επιβληθεί από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.
Β) τα μέτρα οικονομικής στήριξης των εκπαιδευτικών με:
1. άμεσες αυξήσεις στο ύψος του πληθωρισμού
2. σταδιακή αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών μας εξαιτίας των μνημονίων
3. επαναφορά των δώρων
4. απονομή του απολεσθέντος κλιμακίου (2016-17)
5. αύξηση των αποζημιώσεων και κάλυψη των οδοιπορικών στις μετακινήσεις μας
6. ενίσχυση όσων υπηρετούν ιδιαίτερα σε νησιωτικές η δυσπρόσιτες περιοχές (στέγαση- σίτιση- μετακίνηση)
Γ) η αναγκαιότητα ουσιαστικής επιδημιολογικής επιτήρησης με την αποσυμφόρηση των σχολικών τάξεων, την πρόσληψη επαρκούς βοηθητικού προσωπικού, την μεγαλύτερη οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών και την ύπαρξη ενός τουλάχιστον δωρεάν διαγνωστικού τεστ την εβδομάδα στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Δ) τη λήψη άμεσων πρωτοβουλιών- μέτρων για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και την έμπρακτη στήριξη των εκπαιδευτικών από το ΥΠΑΙΘ.
Ε) την άμεση μονιμοποίηση των συναδέλφων της Ειδικής Αγωγής που διορίστηκαν τον Αύγουστο του 2020
Στ) η δυνατότητα μετάθεσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών μετά το πρώτο έτος υπηρέτησης στην οργανική τους θέση
Ζ) η ακύρωση της κατάργησης των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων. Επισημαίνουμε πως εκκρεμεί αίτημα συνάντησης της ΟΛΜΕ για το μείζον αυτό θέμα με τον αρμόδιο υφυπουργό Παν. Τσακλόγλου από τις 26 Σεπτεμβρίου.
Θεόδωρος Τσούχλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε κοσμίως.