Συνάδελφοι,
Η
κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προχωρεί με συνέπεια στην αποδόμηση της Δημόσιας
Εκπαίδευσης. Η πολιτική που ακολουθείται οδηγεί μαθηματικά στην πλήρη απαξίωση
της Δημόσιας Εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού λειτουργού. Δεν είναι τυχαία
αυτή η επιλογή. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακολουθεί πιστά τις
επιταγές της Ευρωπαϊκής Γραφειοκρατίας των Βρυξελλών και των ξένων δανειστών
μας, οι οποίοι μένουν στα νούμερα και αδιαφορούν για τις καταστροφικές
συνέπειες των επιλογών τους.
Εκτός όμως από την
πολιτική των περικοπών, η οποία επιβάλλεται από το εξωτερικό και υλοποιείται
από τα πειθήνια όργανα που απαρτίζουν την ελληνική κυβέρνηση, υπάρχει και η γνωστή ιδεοληψία για την εκπαίδευση που
διακατέχει τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και οδηγεί στην επικράτηση μιας ισοπεδωτικής
λογικής. Η εξίσωση προς τα κάτω είναι το
ζητούμενο για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ενώ η αριστεία
θεωρείται από την κυβέρνηση «ποινικό» αδίκημα.
Έτσι λοιπόν το Υπουργείο:
·
Προχώρησε επί της ουσίας στο διαχωρισμό των
μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα στο Γυμνάσιο, απαξιώνοντας μία σειρά
από μαθήματα αλλά και τους εκπαιδευτικούς που τα διδάσκουν.
·
Υποβάθμισε πλήρως την ανθρωπιστική παιδεία
απαξιώνοντας το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία.
Είναι πλήρης υποταγή στους υπέρμαχους της παγκοσμιοποίησης.
·
Επεδίωξε και επιδιώκει τη σύγκρουση με την
ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία και απαξίωσε το μάθημα των Θρησκευτικών
υποβιβάζοντας το σε ένα ανούσιο μάθημα Θρησκειολογίας. Δεν ακολούθησε όμως την
ίδια πολιτική στα μειονοτικά σχολεία της Δυτικής Θράκης, όπου οι μειονοτικοί
μαθητές εξακολουθούν να διδάσκονται το Κοράνι. Γιατί άραγε;
·
Καταργεί την έννοια της Γενικής Εκπαίδευσης
στο Λύκειο με την εισαγωγή πολλών επιλεγόμενων μαθημάτων. Θριαμβεύει η λογική
των αποσπασματικών γνώσεων, μία λογική που δε δημιουργεί υπεύθυνους πολίτες-
αφού η ανθρωπιστική εκπαίδευση απουσιάζει παντελώς- αλλά πειθήνιους τεχνοκράτες
έτοιμους να υπακούσουν στη νοοτροπία της παγκοσμιοποίησης, που ευαγγελίζεται η
κυβέρνηση.
·
Καταργεί τις επαναληπτικές εξετάσεις
αδιαφορώντας για τους μαθητές που θα έχουν την ατυχία να ασθενήσουν κατά τη
διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Η απόφαση αυτή λαμβάνεται με μοναδικό
γνώμονα τη συμπίεση του λειτουργικού κόστους.
·
Απαξιώνει πλήρως τη διδασκαλία των ξένων
γλωσσών, ενώ εισάγει ψευδεπίγραφες διατάξεις περί δήθεν απόκτησης
πιστοποιητικού επάρκειας, χωρίς να αναβαθμίζει κατ΄ ελάχιστον το απαρχαιωμένο
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών.
·
Αδιαφορεί πλήρως για την
Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση, την οποία υποβαθμίζει συνειδητά με τελική
στόχευση την παράδοση της σε δομές εκτός της τυπικής εκπαίδευσης.
·
Επιχειρεί να καταργήσει τις Πανελλαδικές
Εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ, ένα σύστημα πλήρως αξιοκρατικό
και αξιόπιστο και μεθοδεύει το να γίνει η τελική επιλογή σε τμήμα από τους
Πανεπιστημιακούς μετά τη φοίτηση στο πρώτο έτος. Η κυβέρνηση μας γυρίζει
δεκαετίες πίσω, όταν κάποιος για να εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο, έπρεπε κατά το
«κοινώς λεγόμενον» να έχει «μπάρμπα στην Κορώνη».
·
Στοχεύει στη διάλυση της κοινωνίας,
δηλητηριάζοντας τη νεολαία και εισάγοντας ζητήματα, προς δήθεν ενημέρωση των
μαθητών, τα οποία διχάζουν την κοινωνία και προκαλούν την εκκλησία.
·
Δεν επιλύει τα χρονίζοντα προβλήματα, που
αφορούν τη Δημόσια Εκπαίδευση, όπως είναι η κάλυψη των χιλιάδων κενών με
μόνιμους εκπαιδευτικούς και η αύξηση των κονδυλίων για την ομαλή λειτουργία των
σχολικών μονάδων.
·
Στο πλαίσιο της συνολικής οικονομικής
πολιτικής της κυβέρνησης κρατά τους μισθούς των εκπαιδευτικών σε απαράδεκτα
χαμηλά επίπεδα, οδηγώντας τους νεότερους συναδέλφους καθώς και τους αναπληρωτές
στα όρια της εξαθλίωσης.
Συνάδελφοι,
Το επόμενο διάστημα
πρόκειται να ληφθούν σειρά αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων, που θα απαξιώνουν ακόμα
περισσότερο τη Δημόσια Εκπαίδευση και θα περιθωριοποιούν τους μαθητές που
ανήκουν στα χαμηλότερα στρώματα, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής της κυβέρνησης
με τους ξένους δανειστές , θα επιβληθούν ακόμα σκληρότερα μέτρα που θα πλήξουν
για άλλη μία φορά τον κλάδο των εκπαιδευτικών.
Για το λόγο αυτό επιβάλλεται το επόμενο χρονικό διάστημα
ο κλάδος των εκπαιδευτικών να βρίσκεται σε επαγρύπνηση. Επειδή η επίθεση που
δέχεται η εκπαίδευση και η κοινωνία είναι σφοδρότατη, είναι αναγκαίο να υπάρξει
οργανωμένη αντίδραση όλων των εργαζομένων.
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ πρέπει να προτείνει στην Ε.Ε της ΑΔΕΔΥ
την προκήρυξη 24ωρης απεργίας το δεύτερο 15ημερο του Μαρτίου, η οποία καλόν
είναι να απευθύνεται σε όλους τους εργαζομένους, στο Δημόσιο και Ιδιωτικό
Τομέα. Θεωρούμε σκόπιμο να υπάρξει συντονισμός μεταξύ ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ, έτσι ώστε
να καταγραφεί συνολικά η αντίδραση των εργαζομένων στις εφαρμοζόμενες
πολιτικές.
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕ
Συνάδελφοι,
Η
κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προχωρεί με συνέπεια στην αποδόμηση της Δημόσιας
Εκπαίδευσης. Η πολιτική που ακολουθείται οδηγεί μαθηματικά στην πλήρη απαξίωση
της Δημόσιας Εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού λειτουργού. Δεν είναι τυχαία
αυτή η επιλογή. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακολουθεί πιστά τις
επιταγές της Ευρωπαϊκής Γραφειοκρατίας των Βρυξελλών και των ξένων δανειστών
μας, οι οποίοι μένουν στα νούμερα και αδιαφορούν για τις καταστροφικές
συνέπειες των επιλογών τους.
Εκτός όμως από την
πολιτική των περικοπών, η οποία επιβάλλεται από το εξωτερικό και υλοποιείται
από τα πειθήνια όργανα που απαρτίζουν την ελληνική κυβέρνηση, υπάρχει και η γνωστή ιδεοληψία για την εκπαίδευση που
διακατέχει τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και οδηγεί στην επικράτηση μιας ισοπεδωτικής
λογικής. Η εξίσωση προς τα κάτω είναι το
ζητούμενο για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ενώ η αριστεία
θεωρείται από την κυβέρνηση «ποινικό» αδίκημα.
Έτσι λοιπόν το Υπουργείο:
·
Προχώρησε επί της ουσίας στο διαχωρισμό των
μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα στο Γυμνάσιο, απαξιώνοντας μία σειρά
από μαθήματα αλλά και τους εκπαιδευτικούς που τα διδάσκουν.
·
Υποβάθμισε πλήρως την ανθρωπιστική παιδεία
απαξιώνοντας το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία.
Είναι πλήρης υποταγή στους υπέρμαχους της παγκοσμιοποίησης.
·
Επεδίωξε και επιδιώκει τη σύγκρουση με την
ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία και απαξίωσε το μάθημα των Θρησκευτικών
υποβιβάζοντας το σε ένα ανούσιο μάθημα Θρησκειολογίας. Δεν ακολούθησε όμως την
ίδια πολιτική στα μειονοτικά σχολεία της Δυτικής Θράκης, όπου οι μειονοτικοί
μαθητές εξακολουθούν να διδάσκονται το Κοράνι. Γιατί άραγε;
·
Καταργεί την έννοια της Γενικής Εκπαίδευσης
στο Λύκειο με την εισαγωγή πολλών επιλεγόμενων μαθημάτων. Θριαμβεύει η λογική
των αποσπασματικών γνώσεων, μία λογική που δε δημιουργεί υπεύθυνους πολίτες-
αφού η ανθρωπιστική εκπαίδευση απουσιάζει παντελώς- αλλά πειθήνιους τεχνοκράτες
έτοιμους να υπακούσουν στη νοοτροπία της παγκοσμιοποίησης, που ευαγγελίζεται η
κυβέρνηση.
·
Καταργεί τις επαναληπτικές εξετάσεις
αδιαφορώντας για τους μαθητές που θα έχουν την ατυχία να ασθενήσουν κατά τη
διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Η απόφαση αυτή λαμβάνεται με μοναδικό
γνώμονα τη συμπίεση του λειτουργικού κόστους.
·
Απαξιώνει πλήρως τη διδασκαλία των ξένων
γλωσσών, ενώ εισάγει ψευδεπίγραφες διατάξεις περί δήθεν απόκτησης
πιστοποιητικού επάρκειας, χωρίς να αναβαθμίζει κατ΄ ελάχιστον το απαρχαιωμένο
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών.
·
Αδιαφορεί πλήρως για την
Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση, την οποία υποβαθμίζει συνειδητά με τελική
στόχευση την παράδοση της σε δομές εκτός της τυπικής εκπαίδευσης.
·
Επιχειρεί να καταργήσει τις Πανελλαδικές
Εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ, ένα σύστημα πλήρως αξιοκρατικό
και αξιόπιστο και μεθοδεύει το να γίνει η τελική επιλογή σε τμήμα από τους
Πανεπιστημιακούς μετά τη φοίτηση στο πρώτο έτος. Η κυβέρνηση μας γυρίζει
δεκαετίες πίσω, όταν κάποιος για να εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο, έπρεπε κατά το
«κοινώς λεγόμενον» να έχει «μπάρμπα στην Κορώνη».
·
Στοχεύει στη διάλυση της κοινωνίας,
δηλητηριάζοντας τη νεολαία και εισάγοντας ζητήματα, προς δήθεν ενημέρωση των
μαθητών, τα οποία διχάζουν την κοινωνία και προκαλούν την εκκλησία.
·
Δεν επιλύει τα χρονίζοντα προβλήματα, που
αφορούν τη Δημόσια Εκπαίδευση, όπως είναι η κάλυψη των χιλιάδων κενών με
μόνιμους εκπαιδευτικούς και η αύξηση των κονδυλίων για την ομαλή λειτουργία των
σχολικών μονάδων.
·
Στο πλαίσιο της συνολικής οικονομικής
πολιτικής της κυβέρνησης κρατά τους μισθούς των εκπαιδευτικών σε απαράδεκτα
χαμηλά επίπεδα, οδηγώντας τους νεότερους συναδέλφους καθώς και τους αναπληρωτές
στα όρια της εξαθλίωσης.
Συνάδελφοι,
Το επόμενο διάστημα
πρόκειται να ληφθούν σειρά αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων, που θα απαξιώνουν ακόμα
περισσότερο τη Δημόσια Εκπαίδευση και θα περιθωριοποιούν τους μαθητές που
ανήκουν στα χαμηλότερα στρώματα, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής της κυβέρνησης
με τους ξένους δανειστές , θα επιβληθούν ακόμα σκληρότερα μέτρα που θα πλήξουν
για άλλη μία φορά τον κλάδο των εκπαιδευτικών.
Για το λόγο αυτό επιβάλλεται το επόμενο χρονικό διάστημα
ο κλάδος των εκπαιδευτικών να βρίσκεται σε επαγρύπνηση. Επειδή η επίθεση που
δέχεται η εκπαίδευση και η κοινωνία είναι σφοδρότατη, είναι αναγκαίο να υπάρξει
οργανωμένη αντίδραση όλων των εργαζομένων.
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ πρέπει να προτείνει στην Ε.Ε της ΑΔΕΔΥ
την προκήρυξη 24ωρης απεργίας το δεύτερο 15ημερο του Μαρτίου, η οποία καλόν
είναι να απευθύνεται σε όλους τους εργαζομένους, στο Δημόσιο και Ιδιωτικό
Τομέα. Θεωρούμε σκόπιμο να υπάρξει συντονισμός μεταξύ ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ, έτσι ώστε
να καταγραφεί συνολικά η αντίδραση των εργαζομένων στις εφαρμοζόμενες
πολιτικές.
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε κοσμίως.