Ανδρέας Κάλβος "Εις Σάμον"

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
ζυγό δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

Κωστής Παλαμάς "Η λειτουργία δεν τέλειωσε"

«Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν,
θα 'ρθούνε, θα περάσουν.
Κριτές, θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός, Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. και Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Σάββατο, 17 Φεβρουαρίου 2018

Η τοποθέτηση του Ν. Παπαχρήστου στην Επιτρ. Μορφωτικών Υποθέσεων (16-2-2018)

Απόσπασμα από την ομιλία του Προέδρου της ΟΛΜΕ
----------------------------------------------------------------------------------



Τοποθέτηση του Προέδρου της ΟΛΜΕ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή

Α. Σχετικά με την εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων για την απόκτηση του απολυτηρίου,   δεν υπήρξε κανένας διάλογος με το υπουργείο Παιδείας.

Β. Το υπουργείο Παιδείας δεν έλαβε σοβαρά υπόψη του, το τι συνέβη με το Γυμνάσιο που προηγήθηκε αυτό το μέτρο.

Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστος, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, αναφορικά με τη σχετική διάταξη που εντάχθηκε στο Σχέδιο Νόμου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ενώ  υπογράμμισε τα εξής:

Γ. Ενημερώνω τον υπουργό Παιδείας, γιατί προφανώς δεν έχει γνώση για το τι γίνεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ότι πλέον τα Αρχαία Ελληνικά και η Χημεία είναι δευτερεύον μάθημα για την αντίληψη των μαθητών. Επειδή πολύ απλά μπήκαμε στην κατηγοριοποίηση των μαθημάτων.

Δ. Όσο αφορά το Γυμνάσιο είχαμε πει, ότι θα έπρεπε να εξεταστεί το ζήτημα, το αν θα πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις, ή για όλα τα μαθήματα, ή για κανένα μάθημα, ώστε να μην υπάρχει διακριτική μεταχείριση, γιατί περνάει άσχημο μήνυμα στους μαθητές. Αυτό το μήνυμα, πολύ φοβόμαστε, ότι με την κατηγοριοποίηση των μαθημάτων περνάει και στο Λύκειο. Όσο αφορά το ζήτημα των ειδικοτήτων της συγχώνευσης σε συγκεκριμένες ειδικότητες, είπαμε, ότι πραγματικά δεν υπήρχε λόγος να υπάρχουν.

Ε.  Σε άλλες όμως ειδικότητες είναι βέβαιο, ότι εφαρμόζονται νεομνημονιακές λογικές και εφαρμόζεται η λογική, καθηγητής να μπει στη τάξη και  όποιος να είναι. Υπ' αυτή την έννοια, δεν μπορούμε εμείς, να συμφωνήσουμε σε ανθρώπους που είχαν  τρίτη ανάθεση  στα μαθήματα. Τώρα με την ενοποίηση των ειδικοτήτων να έρχονται να παίρνουν τα μαθήματα αυτά σε πρώτη ανάθεση και μετά θα έρθει λίαν συντόμως από απ' ότι έχει προαναγγείλει η πολιτική ηγεσία να μας φέρει σχέδιο για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, όπου θα  ζητάμε από ανθρώπους που δεν έχουν διδαχτεί το συγκεκριμένο αντικείμενο, να αξιολογήσουν το έργο που παρουσίασαν στην τάξη.

Κ. Γαβρόγλου: Επειδή το είπε για πρώτη φορά, αν  δεν κάνω λάθος κ. Πρόεδρος, δεν είστε υπέρ της εξέτασης των τεσσάρων μαθημάτων και είστε υπέρ της εξέτασης όλων των μαθημάτων; Αυτό κατάλαβα;

Ν. Παπαχρήστος: Όχι, δεν καταλάβατε καλά. Έχουμε τοποθετηθεί, ότι πρέπει να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση των μαθημάτων. Δηλαδή, θα πρέπει να γίνει μια μελέτη και εάν κρίνετε ότι δεν πρέπει να εξετάζονται τα μαθήματα για παιδαγωγικούς, η  οποιουσδήποτε άλλους λόγους, η εξέταση θα πρέπει να αφορά το σύνολο των μαθημάτων, διαφορετικά θα πρέπει να εξετάζονται όλα τα μαθήματα.
Δηλαδή είμαστε κατά της διακριτικής μεταχείρισης των μαθημάτων σε ομάδες, όπως είναι η πρώτη δεύτερη και τρίτη, γιατί περνάει πολύ άσχημο μήνυμα στους μαθητές, ότι τα μαθήματα της ομάδας Α΄  είναι σημαντικότερα σε σχέση με την ομάδα Β΄ η σε σχέση με την ομάδα Γ.΄ Δηλαδή είμαστε κύριε υπουργέ, αντίθετοι με την κατηγοριοποίηση των μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα με οποιαδήποτε τρόπο, είτε ονομαζόμενα τα μεν ως  πρωτεύοντα και τα δε, ως  δευτερεύοντα, είτε με άλλες διαδικασίες που όμως παραπέμπουν σε μια τέτοια κατάληξη. Ακόμα και αν αυτή η κατάληξη έχει να κάνει με την αντίληψη που ήδη οι μαθητές αντιλαμβάνονται από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Κ. Γαβρόγλου:  Με συγχωρείτε, εξετάζονται τα μαθήματα, το ξέρετε αυτό ελπίζω. Εξετάζονται όλα στη διάρκεια της χρονιάς.

Ν. Παπαχρήστος:  Κύριε υπουργέ, μιλάμε για τις εξετάσεις στο τέλος.

Κ. Γαβρόγλου:  Όλα εξετάζονται και στο τέλος εσείς λέτε, ή να εξετάζονται όλα, ή να μην εξετάζεται τίποτα και διαφωνείτε με το ότι εξετάζονται μόνο τέσσερα.

Ν. Παπαχρήστος:  Βεβαίως, υπάρχει διακριτική μεταχείριση έχουμε πει  και περνάει άσχημο μήνυμα στους μαθητές. Στο Γυμνάσιο επειδή έχουμε και την εμπειρία, αυτό έχει καταγραφεί.
ΟΛΜΕ

Διαβάστε περισσότερα: https://xenesglosses.eu/2018/02/eipe-proedros-tis-olme-sti-vouli-gia-tis-sygchonefseis-eidikotiton/
δημιουργούνται

Διαβάστε περισσότερα: https://xenesglosses.eu/2018/02/eipe-proedros-tis-olme-sti-vouli-gia-tis-sygchonefseis-eidikotiton/
Οι διατάξεις για τα ΕΠΑΛ και οι συγχωνεύσεις των ειδικοτήτων ήταν από τα βασικά θέματα που έθιξε στην τοποθέτησή του στη Βουλή ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ. Για τις συγχωνεύσεις μάλιστα ανέφερε μεταξύ των άλλων: “Όσον αφορά στη δεύτερη ρύθμιση που αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχετικά με τη συγχώνευση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, γίνεται επίκληση της πρώτης, δεύτερης και τρίτης ανάθεσης. Καταρχάς, η Ομοσπονδία είναι αντίθετη στην τρίτη ανάθεση μαθημάτων. Είναι εντελώς αντιεπιστημονικό να καλούνται οι καθηγητές να διδάξουν μαθήματα, που κατ’ ελάχιστον έχουν διδαχτεί στο πανεπιστήμιο. Με την τρίτη ανάθεση μαθημάτων, ενδεικτικά σας αναφέρω ότι ο αρχιτέκτονας για παράδειγμα, ή ο ναυπηγός διδάσκει μαθηματικά, ενώ ο φιλόλογος μπορεί να διδάξει και θρησκευτικά με τη λογική μάλλον ότι οι θρησκείες, είναι μία φιλοσοφική αντίληψη και ως απόφοιτος της Φιλοσοφικής προφανώς, μπορεί να διδάξει και τα θρησκευτικά. Τώρα ερχόμαστε με τη λογική και την επίκληση της τρίτης ανάθεσης σε συγχώνευση ειδικοτήτων. Αν εξαιρέσουμε κάποιες ειδικότητες που είναι αυτονόητη συγχώνευση, όπως για παράδειγμα ο κλάδος ΠΕ 19 και 20 που είναι οι καθηγητές πληροφορικής από τα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια, ή όπως είναι οι αντίστοιχες ειδικότητες των ΤΕΙ και των πολυτεχνείων, σαφέστατα στις υπόλοιπες ειδικότητες δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα. Ακόμα και στις τεχνικές ειδικότητες δημιουργούνται προβλήματα σχετικά με την ανάθεση μαθημάτων και τις οργανικές των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα επισημαίνουμε το γεγονός ότι στα μαθήματα γενικής παιδείας, θεωρείται αδιανόητο να προχωρούμε σε συγχωνεύσεις ειδικοτήτων, όταν δεν έχει κατατεθεί το νέο λύκειο όταν δεν γνωρίζουμε τα αναλυτικά προγράμματα ή τα προγράμματα σπουδών και την κατεύθυνση που θα έχουν τα νέα σχολικά εγχειρίδια. Υπό αυτή την έννοια και αναφέρομαι ιδιαίτερα στις συγχωνεύσεις των ειδικοτήτων που γίνονται στον τομέα της οικονομίας και των κοινωνικών επιστημών”. Ακολουθεί αναλυτικά η τοποθέτηση: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – Ο.Λ.Μ.Ε.): Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, εγώ θα ξεκινήσω από τις ρυθμίσεις που αφορούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Βλέπουμε από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ότι τα μαθήματα στην Γ΄ τάξη του ημερήσιου λυκείου και την Δ΄ τάξη του εσπερινού χωρίζονται σε τρεις ομάδες: Την ομάδα α΄, την ομάδα β΄ και την ομάδα γ΄. Η ομάδα α΄ αποτελείται από τα νέα ελληνικά, τα μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής στην ιστορία και τη βιολογία, τα οποία είναι μαθήματα τα οποία εξετάζονται για την απόκτηση του απολυτηρίου. Όλα τα άλλα μαθήματα που ανήκουν στην ομάδα β΄ και την ομάδα γ΄ δεν εξετάζονται. Εμείς θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό και είμαστε αντίθετοι στην κατηγοριοποίηση των μαθημάτων. Στην πραγματικότητα, από την πίσω πόρτα γίνονται τα μαθήματα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα, πηγαίνουμε, δηλαδή, στη δεκαετία του 1970. Θεωρούμε, λοιπόν, ότι είναι λανθασμένη αυτή η ρύθμιση και στέλνει λάθος μήνυμα στους μαθητές, δείχνοντάς τους ότι πρέπει να ασχοληθούν με κάποια μαθήματα που είναι υψηλής βαρύτητας, ενώ κάποια άλλα είναι λιγότερο σημαντικά. Όσον αφορά στη δεύτερη ρύθμιση που αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχετικά με τη συγχώνευση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, γίνεται επίκληση της πρώτης, δεύτερης και τρίτης ανάθεσης. Καταρχάς, η Ομοσπονδία είναι αντίθετη στην τρίτη ανάθεση μαθημάτων. Είναι εντελώς αντιεπιστημονικό να καλούνται οι καθηγητές να διδάξουν μαθήματα, που κατ’ ελάχιστον έχουν διδαχτεί στο πανεπιστήμιο. Με την τρίτη ανάθεση μαθημάτων, ενδεικτικά σας αναφέρω ότι ο αρχιτέκτονας για παράδειγμα, ή ο ναυπηγός διδάσκει μαθηματικά, ενώ ο φιλόλογος μπορεί να διδάξει και θρησκευτικά με τη λογική μάλλον ότι οι θρησκείες, είναι μία φιλοσοφική αντίληψη και ως απόφοιτος της Φιλοσοφικής προφανώς, μπορεί να διδάξει και τα θρησκευτικά. Τώρα ερχόμαστε με τη λογική και την επίκληση της τρίτης ανάθεσης σε συγχώνευση ειδικοτήτων. Αν εξαιρέσουμε κάποιες ειδικότητες που είναι αυτονόητη συγχώνευση, όπως για παράδειγμα ο κλάδος ΠΕ 19 και 20 που είναι οι καθηγητές πληροφορικής από τα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια, ή όπως είναι οι αντίστοιχες ειδικότητες των ΤΕΙ και των πολυτεχνείων, σαφέστατα στις υπόλοιπες ειδικότητες δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα. Ακόμα και στις τεχνικές ειδικότητες δημιουργούνται προβλήματα σχετικά με την ανάθεση μαθημάτων και τις οργανικές των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα επισημαίνουμε το γεγονός ότι στα μαθήματα γενικής παιδείας, θεωρείται αδιανόητο να προχωρούμε σε συγχωνεύσεις ειδικοτήτων, όταν δεν έχει κατατεθεί το νέο λύκειο όταν δεν γνωρίζουμε τα αναλυτικά προγράμματα ή τα προγράμματα σπουδών και την κατεύθυνση που θα έχουν τα νέα σχολικά εγχειρίδια. Υπό αυτή την έννοια και αναφέρομαι ιδιαίτερα στις συγχωνεύσεις των ειδικοτήτων που γίνονται στον τομέα της οικονομίας και των κοινωνικών επιστημών.

Διαβάστε περισσότερα: https://xenesglosses.eu/2018/02/eipe-proedros-tis-olme-sti-vouli-gia-tis-sygchonefseis-eidikotiton/
Οι διατάξεις για τα ΕΠΑΛ και οι συγχωνεύσεις των ειδικοτήτων ήταν από τα βασικά θέματα που έθιξε στην τοποθέτησή του στη Βουλή ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ. Για τις συγχωνεύσεις μάλιστα ανέφερε μεταξύ των άλλων: “Όσον αφορά στη δεύτερη ρύθμιση που αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχετικά με τη συγχώνευση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, γίνεται επίκληση της πρώτης, δεύτερης και τρίτης ανάθεσης. Καταρχάς, η Ομοσπονδία είναι αντίθετη στην τρίτη ανάθεση μαθημάτων. Είναι εντελώς αντιεπιστημονικό να καλούνται οι καθηγητές να διδάξουν μαθήματα, που κατ’ ελάχιστον έχουν διδαχτεί στο πανεπιστήμιο. Με την τρίτη ανάθεση μαθημάτων, ενδεικτικά σας αναφέρω ότι ο αρχιτέκτονας για παράδειγμα, ή ο ναυπηγός διδάσκει μαθηματικά, ενώ ο φιλόλογος μπορεί να διδάξει και θρησκευτικά με τη λογική μάλλον ότι οι θρησκείες, είναι μία φιλοσοφική αντίληψη και ως απόφοιτος της Φιλοσοφικής προφανώς, μπορεί να διδάξει και τα θρησκευτικά. Τώρα ερχόμαστε με τη λογική και την επίκληση της τρίτης ανάθεσης σε συγχώνευση ειδικοτήτων. Αν εξαιρέσουμε κάποιες ειδικότητες που είναι αυτονόητη συγχώνευση, όπως για παράδειγμα ο κλάδος ΠΕ 19 και 20 που είναι οι καθηγητές πληροφορικής από τα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια, ή όπως είναι οι αντίστοιχες ειδικότητες των ΤΕΙ και των πολυτεχνείων, σαφέστατα στις υπόλοιπες ειδικότητες δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα. Ακόμα και στις τεχνικές ειδικότητες δημιουργούνται προβλήματα σχετικά με την ανάθεση μαθημάτων και τις οργανικές των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα επισημαίνουμε το γεγονός ότι στα μαθήματα γενικής παιδείας, θεωρείται αδιανόητο να προχωρούμε σε συγχωνεύσεις ειδικοτήτων, όταν δεν έχει κατατεθεί το νέο λύκειο όταν δεν γνωρίζουμε τα αναλυτικά προγράμματα ή τα προγράμματα σπουδών και την κατεύθυνση που θα έχουν τα νέα σχολικά εγχειρίδια. Υπό αυτή την έννοια και αναφέρομαι ιδιαίτερα στις συγχωνεύσεις των ειδικοτήτων που γίνονται στον τομέα της οικονομίας και των κοινωνικών επιστημών”. Ακολουθεί αναλυτικά η τοποθέτηση: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – Ο.Λ.Μ.Ε.): Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, εγώ θα ξεκινήσω από τις ρυθμίσεις που αφορούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Βλέπουμε από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ότι τα μαθήματα στην Γ΄ τάξη του ημερήσιου λυκείου και την Δ΄ τάξη του εσπερινού χωρίζονται σε τρεις ομάδες: Την ομάδα α΄, την ομάδα β΄ και την ομάδα γ΄. Η ομάδα α΄ αποτελείται από τα νέα ελληνικά, τα μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής στην ιστορία και τη βιολογία, τα οποία είναι μαθήματα τα οποία εξετάζονται για την απόκτηση του απολυτηρίου. Όλα τα άλλα μαθήματα που ανήκουν στην ομάδα β΄ και την ομάδα γ΄ δεν εξετάζονται. Εμείς θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό και είμαστε αντίθετοι στην κατηγοριοποίηση των μαθημάτων. Στην πραγματικότητα, από την πίσω πόρτα γίνονται τα μαθήματα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα, πηγαίνουμε, δηλαδή, στη δεκαετία του 1970. Θεωρούμε, λοιπόν, ότι είναι λανθασμένη αυτή η ρύθμιση και στέλνει λάθος μήνυμα στους μαθητές, δείχνοντάς τους ότι πρέπει να ασχοληθούν με κάποια μαθήματα που είναι υψηλής βαρύτητας, ενώ κάποια άλλα είναι λιγότερο σημαντικά. Όσον αφορά στη δεύτερη ρύθμιση που αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχετικά με τη συγχώνευση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, γίνεται επίκληση της πρώτης, δεύτερης και τρίτης ανάθεσης. Καταρχάς, η Ομοσπονδία είναι αντίθετη στην τρίτη ανάθεση μαθημάτων. Είναι εντελώς αντιεπιστημονικό να καλούνται οι καθηγητές να διδάξουν μαθήματα, που κατ’ ελάχιστον έχουν διδαχτεί στο πανεπιστήμιο. Με την τρίτη ανάθεση μαθημάτων, ενδεικτικά σας αναφέρω ότι ο αρχιτέκτονας για παράδειγμα, ή ο ναυπηγός διδάσκει μαθηματικά, ενώ ο φιλόλογος μπορεί να διδάξει και θρησκευτικά με τη λογική μάλλον ότι οι θρησκείες, είναι μία φιλοσοφική αντίληψη και ως απόφοιτος της Φιλοσοφικής προφανώς, μπορεί να διδάξει και τα θρησκευτικά. Τώρα ερχόμαστε με τη λογική και την επίκληση της τρίτης ανάθεσης σε συγχώνευση ειδικοτήτων. Αν εξαιρέσουμε κάποιες ειδικότητες που είναι αυτονόητη συγχώνευση, όπως για παράδειγμα ο κλάδος ΠΕ 19 και 20 που είναι οι καθηγητές πληροφορικής από τα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια, ή όπως είναι οι αντίστοιχες ειδικότητες των ΤΕΙ και των πολυτεχνείων, σαφέστατα στις υπόλοιπες ειδικότητες δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα. Ακόμα και στις τεχνικές ειδικότητες δημιουργούνται προβλήματα σχετικά με την ανάθεση μαθημάτων και τις οργανικές των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα επισημαίνουμε το γεγονός ότι στα μαθήματα γενικής παιδείας, θεωρείται αδιανόητο να προχωρούμε σε συγχωνεύσεις ειδικοτήτων, όταν δεν έχει κατατεθεί το νέο λύκειο όταν δεν γνωρίζουμε τα αναλυτικά προγράμματα ή τα προγράμματα σπουδών και την κατεύθυνση που θα έχουν τα νέα σχολικά εγχειρίδια. Υπό αυτή την έννοια και αναφέρομαι ιδιαίτερα στις συγχωνεύσεις των ειδικοτήτων που γίνονται στον τομέα της οικονομίας και των κοινωνικών επιστημών.

Διαβάστε περισσότερα: https://xenesglosses.eu/2018/02/eipe-proedros-tis-olme-sti-vouli-gia-tis-sygchonefseis-eidikotiton/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.