Ανδρέας Κάλβος "Εις Σάμον"

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
ζυγό δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

Κωστής Παλαμάς "Η λειτουργία δεν τέλειωσε"

«Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν,
θα 'ρθούνε, θα περάσουν.
Κριτές, θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

Η τοποθέτηση του Γ.Γ. της ΔΑΚΕ Καθηγητών, Νικ. Κων/νου, στη ΓΣ προέδρων ΕΛΜΕ (6/6/2020)



Δράσεις μετά την τελευταία Γενική Συνέλευση
8/2/2020: ήταν η τελευταία Γενική Συνέλευση των προέδρων, η οποία και απέβη άκαρπη καθώς υπερψηφίστηκε μόνο το πλαίσιο αιτημάτων και όχι το πρόγραμμα δράσης μη δίνοντας το δικαίωμα στην Ομοσπονδία να απαντήσει άμεσα στην ψήφιση του νομοσχεδίου που θα έρχονταν στη Βουλή αιφνιδιαστικά!

18/2/2020: είχαμε την συμμετοχή της Ομοσπονδίας στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ για το ασφαλιστικό.
27/2, 9/3 και 12/3/2020: αιτήματα της Ομοσπονδίας για διάλογο και άμεση συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας εξαιτίας των διαρροών στον τύπο για επικείμενο νομοσχέδιο για την β/θμια.
17/3/2020: ανακοινώσεις της ομοσπονδίας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, για το σύστημα (ΠΔΣ) που «έπεφτε» συνεχώς, για τις καθαρίστριες των σχολείων, τις αιτήσεις συνταξιοδότησης, το επιμίσθιο των εκπαιδευτικών του εξωτερικού και αίτημα στήριξης από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών.
14/4/2020: απόφαση της Ομοσπονδίας να μην φέρει το υπουργείο το νομοσχέδιο εν μέσω Κορωνοϊού.
28/4 (πανελλήνια δράση), 8/5 (κινητοποίηση έξω από τη Βουλή), 13/5 (συλλαλητήριο στα Προπύλαια),  19/5 (Προπύλαια), 26/5 (Προπύλαια), 1/6 (Προπύλαια). Κοινές δράσεις μαζί με την ΔΟΕ.
30/4/2020: άκαρπη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την υπουργό παιδείας.
16/5/2020: απόφαση για Γενικές Συνελεύσεις και Γενική Συνέλευση των προέδρων.
Κλείσιμο Σχολείων
Η ΟΛΜΕ από την πρώτη στιγμή πρότεινε το κλείσιμο των σχολείων. Μετά τις εισηγήσεις κάποιων επιστημόνων στο εξωτερικό (Μόσιαλος, κ.α.), Ελλήνων λοιμωξιολόγων αλλά και την έξαρση των κρουσμάτων διεθνώς και σε περιοχές της χώρας μας (Ηλεία, Αχαΐα, Ζάκυνθος,…) η Ομοσπονδία είπε ότι το καλύτερο για εκπαιδευτικούς και μαθητές θα ήταν το κλείσιμο των σχολείων. Κάτι που έγινε στις 11/3. Υποστήριξε καμία παράταξη κάτι άλλο; Έπρεπε να έχει η ΟΛΜΕ αυτή τη θέση ΝΑΙ ή ΟΧΙ;
Εξ Αποστάσεως εκπαίδευση
Η ΟΛΜΕ μέσα σε συνεχείς και αντικρουόμενες εγκυκλίους από το Υπουργείο Παιδείας μετά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατήγγειλε τα προβλήματα, τις αρρυθμίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, τις ελλείψεις σε υπολογιστές σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η Ομοσπονδία από την πρώτη στιγμή εξήρε τις προσπάθειες του συνόλου των συναδέλφων που οργάνωσαν, εφάρμοσαν και στήριξαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη). Η κοινωνία αναγνώρισε την υπερπροσπάθεια αυτή των χιλιάδων συναδέλφων  και αναγκάσαμε και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να αναφέρεται συνεχώς στις ώρες που αφιέρωναν οι συνάδελφοί μας, ακόμα και τα ξημερώματα για να υποστηρίξουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να στηρίξουν τους μαθητές τους.
Άνοιγμα Σχολείων
Η ΟΛΜΕ, όταν η επιτροπή εμπειρογνωμόνων αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων, είπε ότι δεν υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις για υγιεινή και ασφαλή επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στις τάξεις. Αυτό ήταν και το βασικό μας σύνθημα: να ανοίξουν τα σχολεία αφού εξασφαλιστούν όλοι οι όροι υγιεινής: μάσκες, γάντια, απολυμάνσεις, καθαριότητες σε αίθουσες και γραφεία. Ξεχνάτε συνάδελφοι ότι 11/5 άνοιγαν τα Λύκεια και τα Γυμνάσια μετά από 2 μήνες ανασφάλειας, συνωμοσιολογίας και αποφυγής χιλιάδων θανάτων (όπως συνέβη σε άλλες χώρες).
Ήταν εύκολο το άνοιγμα των σχολείων; ΟΧΙ συνάδελφοι.
Αυτό λέγαμε ως ΟΛΜΕ και γι αυτό κρινόμαστε.
Κάμερες στα σχολεία
Η ΟΛΜΕ τόνισε από την αρχή ότι είναι ενάντια. Οργανώσαμε κοινό βηματισμό με την ΔΟΕ στις κινητοποιήσεις και αντιδράσαμε άμεσα. Επιτυχία της ΟΛΜΕ και νίκη η μη εφαρμογή των καμερών στις τάξεις. Επιτυχία μας που γονείς και κοινωνία στάθηκαν δίπλα μας με κοινά ψηφίσματα και κινητοποιήσεις. Έχασε το Υπουργείο όταν υποστήριξε ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι ίδια με ένα ψυχρό μάθημα μπροστά σε μία κάμερα!
Έχασε και η Αρχή Προσωπικών δεδομένων γιατί ενώ υποστήριζε πάντα ότι ήταν εναντίον των καμερών σε χώρους εντός σχολείου, ιδίως μέσα στις τάξεις, τις επέτρεψε λόγω Κορωνοϊού! Υπάρχει χρήση καμερών στα σχολεία «αλά κάρτ»; ΟΧΙ!
Δεν μπορεί να λέει η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων ΟΧΙ γενικά στις κάμερες μέσα στις τάξεις αλλά ΝΑΙ λόγω Κορωνοϊού!
Αυτό το ΟΧΙ φώναξε η ΟΛΜΕ και η κοινωνία το κατάλαβε.
Νομοσχέδιο για την παιδεία
Η ΟΛΜΕ κατήγγειλε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου παιδείας που το έφερε εν μέσω πανδημίας χωρίς καμία συζήτηση και διάλογο με την ομοσπονδία.
Οργανώσαμε ως ομοσπονδία διάφορες κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια και Γενικές Συνελεύσεις με Γενική Συνέλευση προέδρων.  Έβγαλε απόφαση η ΟΛΜΕ μαζί με τη ΔΟΕ για απόσυρση και ενώ σχεδιάστηκαν κοινές δράσεις και αντιδράσεις στο νομοσχέδιο με συλλαλητήρια στο κέντρο της Αθήνας και έξω από τη Βουλή.
Αυτή συνάδελφοι ήταν η δράση της ΟΛΜΕ όλο το προηγούμενο διάστημα. Ως ΔΑΚΕ καθηγητών την ψηφίσαμε, την οργανώσαμε και την υποστηρίξαμε. Γιατί η ΔΑΚΕ είναι θεσμική και υπεύθυνη παράταξη.
Εισήγηση για Γενικές Συνελεύσεις
Η ΔΑΚΕ συνάδελφοι ψήφισε τις Γενικές Συνελεύσεις και την Συνέλευση των προέδρων. Επειδή όμως δεν είχε θέσει την απόσυρση του νομοσχεδίου, έστειλε προς τις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ την δική της εισήγηση με πλαίσιο αιτημάτων και πρόγραμμα δράσης.
Συνάδελφοι, ποιες παρατάξεις μπήκαν σε εισήγηση καθώς συμφωνούσαν στο αίτημα για απόσυρση του νομοσχεδίου; Καμία!
Σε ποιους κουνάτε το δάχτυλο; Σε εμάς που τα τελευταία 6 χρόνια  έχουμε μπει σε όλες τις εισηγήσεις που κατέβασε η Ομοσπονδία; Μπήκατε ποτέ σε εισήγηση; Ποια παράταξη από το ΠΑΜΕ και τις Παρεμβάσεις μπήκε ποτέ σε εισήγηση;
Έχετε το θράσος να λέτε ότι η ΟΛΜΕ δεν κατεβάζει εισήγηση όταν δεν έχετε κάνει καμία προσπάθεια όλα αυτά τα χρόνια για σύνθεση και συναίνεση για κοινή εισήγηση;
Δεν στέλνετε κάθε φορά στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ την δική σας εισήγηση; Και έρχεστε και καταγγέλλετε εμάς που είμαστε οι μόνοι που κάνουμε πολλά βήματα πίσω για να βγει κοινή εισήγηση;
 Η παράταξη της ΔΑΚΕ αγαπητοί συνάδελφοι έχει κάθε λόγο να σας κουνά το δάχτυλο και όχι εσείς γιατί είμαστε η μόνη παράταξη που βάζει πλάτη για κοινή δράση, κοινή εισήγηση και λειτουργία της ΟΛΜΕ.
Δεν κατέθεσε λοιπόν καμία παράταξη συναινετική πρόταση για να βγει κοινή εισήγηση προς τις Γ.Σ. των  ΕΛΜΕ.  Όλες οι παρατάξεις κατέβασαν τις δικές τους εισηγήσεις με διαφορετικό πλαίσιο αλλά και πρόγραμμα δράσης. Υπήρχε λοιπόν ο κίνδυνος να μην παρθεί καμία απόφαση και να μην βγει καμία δράση από την Γενική Συνέλευση των προέδρων γιατί δεν θα συγκέντρωνε το 66% των ψήφων των ΕΛΜΕ.
Τι έκανε λοιπόν η παράταξη της ΔΑΚΕ μπροστά στο αδιέξοδο; Παρότι αγαπητοί συνάδελφοι δεν ψηφίσαμε την απόσυρση του νομοσχεδίου προτείναμε κοινό πρόγραμμα δράσης της Ομοσπονδίας προς τις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ:
- 24ωρη απεργία την Τρίτη 9/6 και συλλαλητήριο στα προπύλαια με πορεία προς τη Βουλή την ίδια μέρα
- Συλλαλητήριο στα Προπύλαια και συναυλία έξω από τη Βουλή την Τετάρτη 10/6.
Προτείναμε κοινή εισήγηση και κοινό πρόγραμμα δράσης όταν ακόμα και η ΔΟΕ πρότεινε μόνο μία 3ωρη στάση την Τρίτη 9/6.
Πάλι η παράταξη της ΔΑΚΕ έβαλε πλάτη και έδωσε τον βηματισμό και την απάντηση της Ομοσπονδίας στο νομοσχέδιο για την παιδεία.
Αν δεν ήταν η παράταξη της ΔΑΚΕ αυτή η Γ.Σ. των προέδρων θα απέβαινε άκαρπη!
Γι αυτό συνάδελφοι εμείς ως ΔΑΚΕ έχουμε κάθε λόγο να σας κουνάμε το δάχτυλο γιατί είμαστε οι μόνοι που στηρίξαμε και στηρίζουμε την κοινή δράση της ΟΛΜΕ.
Μέχρι εδώ! Καμία ανοχή στο θράσος και την σπέκουλα.
Είμαστε παράταξη με δημοκρατικές και ανεξάρτητες αρχές και βάζουμε την Ομοσπονδία πάνω από κόμματα και παρατάξεις.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.