Ανδρέας Κάλβος "Εις Σάμον"

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
ζυγό δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

Κωστής Παλαμάς "Η λειτουργία δεν τέλειωσε"

«Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν,
θα 'ρθούνε, θα περάσουν.
Κριτές, θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Τετάρτη 30 Ιουνίου 2021

Νικ. Κωνσταντίνου: Περί στάσης (εργασίας) και άλλων δαιμονίων!

 

Την Δευτέρα 28 Ιουνίου έγιναν οι εξετάσεις εισαγωγής των μαθητών στα Πρότυπα Σχολεία.

Για 1η φορά σε αυτή τη διαδικασία, (από το 2010 που επανήλθαν τα Πρότυπα Σχολεία και ο τρόπος εισαγωγής σε αυτά μέσω εξετάσεων) η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ κήρυξε 3ωρη στάση εργασίας γιατί αντιτίθεται στο θεσμό των Προτύπων, ως ελιτίστικα και ταξικά σχολεία. Ο άλλος λόγος που επικαλέστηκε η πλειοψηφία είναι η υποχρεωτικότητα και η άμισθη επιτήρηση!

Υποχρεωτική και άμισθη απασχόληση

Είναι απορίας άξιο γιατί η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ άργησε 11 ολόκληρα χρόνια να αντιληφθεί ότι οι εξετάσεις αυτές ήταν υποχρεωτικές και άμισθες όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Γεννά πολλά ερωτηματικά επίσης η απόφαση για στάση εργασίας την ημέρα των εξετάσεων καθώς δεν είχε γίνει ποτέ κάτι αντίστοιχο τα προηγούμενα χρόνια!

Να ξεκαθαρίσω στο σημείο αυτό ότι είναι μέγιστο λάθος από το Υπουργείο Παιδείας να ξοδεύει εκατομμύρια για την διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων κάθε χρόνο και να μην δίνει 10.000 με 15.000 ευρώ για την επιτήρηση των εξετάσεων για τα Πρότυπα Σχολεία. Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει όλα αυτά τα χρόνια από όλες τις πολιτικές ηγεσίες που πέρασαν από το Υπουργείο Παιδείας (Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλος, Λοβέρδος, Μπαλτάς, Φίλης, Γαβρόγλου, Κεραμέως). Δεν θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούνται στις εξετάσεις αυτές να αισθάνονται λειτουργοί 2ης κατηγορίας για ένα μηδαμινό ποσό.

Να τονίσω επίσης ότι εκτός από την επιτήρηση στις εξετάσεις, υποχρεωτική αλλά και άμισθη ήταν όλα αυτά τα χρόνια και η διόρθωση των γραπτών από εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που καλούνταν να τα διορθώσουν. Και οι συνάδελφοι αυτοί αισθάνονταν «κατώτεροι», καθώς στήριζαν τον αδιάβλητο θεσμό των εξετάσεων για τα Πρότυπα Σχολεία χωρίς κάποια επιβράβευση. Να σημειώσουμε ότι από το 2020 η διόρθωση των γραπτών γίνεται ηλεκτρονικά καθώς οι ερωτήσεις είναι όλες κλειστού τύπου και την διόρθωση πλέον την κάνει ο υπολογιστής.

Θεωρώ ότι μετά την επίλυση της υποχρεωτικής και άμισθης διόρθωσης των γραπτών θα λυθεί άμεσα και αυτό της επιτήρησης καθώς το κόστος είναι ανάξιο λόγου. Μεταφέροντας και την επιτήρηση πλέον σε αμειβόμενη και εθελοντική, καθώς θα υπάρξει ενδιαφέρον από τους συναδέλφους (όπως γίνεται και με τις Πανελλαδικές εξετάσεις), διότι έχουν έντονο το αίσθημα της διαφύλαξης του αδιάβλητου όλων των εξετάσεων που γίνονται υπό την εποπτεία τους.

Θα πρέπει λοιπόν όποιος ισχυρίζεται ότι υπηρετεί τα συμφέροντα των συναδέλφων να εξηγήσει γιατί άργησε η υποστήριξη αυτή 11 ολόκληρα χρόνια!

Η άσκηση σκληρής κριτικής από την κοινωνία και η απαξίωση του συνδικαλιστικού κινήματος θα πρέπει να μας απασχολήσει όλους. Όλες οι δυνάμεις που απαρτίζουμε αυτό το κίνημα θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τον τρόπο και τον χρόνο που αποφασίζουμε να αντιδράσουμε σε αποφάσεις της πολιτικής εξουσίας.

Ελιτίστικα και ταξικά σχολεία

Σύμφωνα με την Κοινωνιολογία η ελίτ είναι μια μικρή ομάδα ισχυρών ατόμων που κατέχουν ένα δυσανάλογο μερίδιο πλούτου, προνομίων, πολιτικής εξουσίας ή ικανότητας σε μια κοινωνία.

Πουθενά δεν αναφέρει η Κοινωνιολογία ως ελιτίστικο χαρακτηριστικό την καλή επίδοση ενός μαθητή σε εξετάσεις.

Η παρουσία άλλωστε αυτών των μαθητών σε ένα Πρότυπο Σχολείο δεν τους προσδίδει ούτε πλούτο, ούτε προνόμια, ούτε πολιτική εξουσία παρά μόνο κάποια πιο απαιτητική εκπαίδευση που στόχος μας είναι να παρέχεται η ίδια αυτή εκπαίδευση σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας.

Ταξικός σύμφωνα με το Κοινωνιολογικό λεξικό είναι «ο σχετικός με τις κοινωνικές τάξεις». Η επιτυχής συμμετοχή ενός μαθητή στις εξετάσεις για τα Πρότυπα δεν προσδίδει κανένα ταξικό χαρακτηριστικό στον μαθητή αυτόν ούτε στην οικογένεια του.

Στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία συμμετέχουν αλλά και επιτυγχάνουν μαθητές από όλες τις κοινωνικές τάξεις. Δίνεται λοιπόν η δυνατότητα στον γιο και την κόρη του αγρότη, του εργάτη, του υπαλλήλου και του αριστοκράτη με ίσους όρους να συμμετάσχουν στις εξετάσεις εισαγωγής με μόνο κριτήριο το διάβασμα τους και την καλή επίδοση τους στα μαθήματα.

Σύμφωνα με ποιο κοινωνιολογικό λεξικό η καλή επίδοση στα μαθήματα είναι ελιτίστικο και ταξικό χαρακτηριστικό;

Τα Πρότυπα Σχολεία αντίθετα θα τα χαρακτήριζε ο μέσος πολίτης ως αταξικά σχολεία γιατί έμειναν στην ιστορία και στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας ως σχολεία που έδωσαν ίσες και ίδιες ευκαιρίες σε μαθητές από όλες τις κοινωνικές τάξεις.

Ο μεγάλος αριθμός άλλωστε των μαθητών (14.000 περίπου) που έκαναν φέτος αίτηση για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Σχολεία αποδεικνύει την υψηλή θέση που κατέχουν στην συνείδηση του κόσμου αλλά και ότι έχει αγκαλιαστεί ο θεσμός αυτός σε μεγάλο βαθμό από την ελληνική οικογένεια.

Νικηφόρος Κωνσταντίνου

Ταμίας ΟΛΜΕ

Γενικός Γραμματέας ΔΑΚΕ Καθηγητών ΔΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.