Ανδρέας Κάλβος "Εις Σάμον"

«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται
ζυγό δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

Κωστής Παλαμάς "Η λειτουργία δεν τέλειωσε"

«Χρωστάτε και σε όσους ήρθαν, πέρασαν,
θα 'ρθούνε, θα περάσουν.
Κριτές, θα μας δικάσουν

οι αγέννητοι, οι νεκροί».

Διαχειριστής ιστολογίου: Σπύρος Παν. Κανελλόπουλος (Μαθηματικός - Ταμίας Εκτελεστικής Επιτροπής Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. - Πρόεδρος Δ.Σ. Ε' Ε.Λ.Μ.Ε. Ανατ. Αττικής - Μέλος Δ.Σ. Κοινωνικού Πολυκέντρου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. - τέως Ταμίας Δ.Σ. ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. της Ο.Λ.Μ.Ε.)

Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Ν. Παπαχρήστος: Γιατί είναι επείγον το σ.ν. για τις δομές; Γιατί σε δημόσια διαβούλευση τέθηκαν 51 από τα 113 άρθρα; Περιμέναμε σ.ν. για το νέο Λύκειο και προέκυψε αυτό για τις δομές!

Τοποθέτηση του προέδρου της ΟΛΜΕ, Νίκου Παπαχρήστου, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η Πρωτομιλία




Η δευτερομιλία



Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης.
     Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, πραγματικά, βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση να παρακολουθήσουμε το υπό κατάθεση νομοσχέδιο, διότι στην πραγματικότητα είχαμε τρία διαφορετικά σχέδια. Το Μάρτιο, είχε παρουσιαστεί για διαβούλευση ένα σχέδιο νόμου, με 51 άρθρα. Στις 24 Απριλίου, παρουσιάστηκε ένα νέο σχέδιο στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή, αν δεν κάνω λάθος, με 121 άρθρα, για να έχουμε, τελικά, στις 31 Μαΐου, την παρουσίαση του τελικού σχεδίου νόμου, με 113 άρθρα. Άρα, λοιπόν, το πρώτο ζήτημα, που τίθεται, είναι ότι, σε δημόσια διαβούλευση, τέθηκαν μόνον τα 51 αρχικά άρθρα. Επίσης, οφείλουμε να καταθέσουμε την απορία μας, για ποιο λόγο αυτό το νομοσχέδιο μπαίνει στη Βουλή, με τη διαδικασία του επείγοντος. Εμείς, πραγματικά, περιμέναμε ένα νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο και τελικά, βλέπουμε ότι κατατίθεται ένα νομοσχέδιο για τις δομές της εκπαίδευσης.

Τώρα, εισέρχομαι στα επί της ουσίας. 

   Σχετικά με τους Περιφερειακούς Διευθυντές, φαίνεται ότι εντάσσονται στη διοικητική δομή. Για το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., οι Περιφερειακοί Διευθυντές είναι κυβερνητικά στελέχη και είναι ιμάντες της κυβερνητικής πολιτικής. Έτσι, τους αντιμετωπίζαμε και έτσι θα εξακολουθήσουμε να τους αντιμετωπίζουμε και στο μέλλον. Τίθεται, όμως, το ερώτημα: Αφού εντάσσονται στη διοίκηση με θητεία, γιατί δεν ξεκινούν οι κρίσεις από αυτούς; Είναι προφανές ότι οι νυν Περιφερειακοί Διευθυντές θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στις επερχόμενες κρίσεις των στελεχών της διοίκησης. 

   Σχετικά με τους Σχολικούς Συμβούλους, η Ο.Λ.Μ.Ε. είχε σταθεί κριτικά, είχε στηλιτεύσει αλαζονικές συμπεριφορές και είχε καταγγείλει ανεπάρκεια συγκεκριμένων Συμβούλων, όμως, με τη δημιουργία των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και των Συντονιστών έχουμε την αίσθηση ότι επιτυγχάνεται ένας διοικητικός συγκεντρωτισμός, σε επίπεδο Περιφέρειας. Οι Συντονιστές μειώνονται δραματικά, σε σχέση με τους Σχολικούς Συμβούλους. Από τους 832 Συμβούλους, που έχουμε σήμερα, πηγαίνουμε στους 540 Συντονιστές. Άρα, η πρώτη εκτίμηση του Δ.Σ. είναι ότι η μείωση αυτή υπακούει καθαρά σε μνημονιακές λογικές, που στόχο έχει την περιστολή του εργασιακού κόστους και έρχεται, σε δεύτερη μοίρα, η εκπαιδευτική διαδικασία. Η παιδαγωγική καθοδήγηση γίνεται πρακτικά αδύνατη.
Υπάρχουν ειδικότητες που οι Συντονιστές τους θα έχουν αρμοδιότητες που θα επεκτείνονται σε, τουλάχιστον, δύο Περιφέρειες. Ενδεικτικά αναφέρω, ότι στις περισσότερες ειδικότητες της Τεχνικής Εκπαίδευσης, οι Συντονιστές είναι ελάχιστοι, ενώ είναι ελλειμματικοί στην Αγγλική, τη Γαλλική και τη Γερμανική Φιλολογία για να σας αναφέρω ορισμένα παραδείγματα. Η δική μας εκτίμηση είναι ότι επιβάλλεται να υπάρχει, τουλάχιστον, ένας συντονιστής, ανά ΠΕΚΕΣ. Σε ό,τι αφορά στην καθοδήγηση στο αντικείμενο και τα παιδαγωγικά προβλήματα, που όλο και περισσότερο παρουσιάζονται στα σχολεία, πιστεύουμε ότι ο νέος θεσμός δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Εκτιμούμε ότι τα ΠΕΚΕΣ και οι συντονιστές θα ασχοληθούν, κυρίως, με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και θα παίξουν, έναν, καθαρά, γραφειοκρατικό ρόλο. Σε ό,τι αφορά στην οργάνωσή τους σε Σώμα, με Οργανωτικό Συντονιστή και Αναπληρωτή Οργανωτικό Συντονιστή, τίθεται ένα βασικό ζήτημα, εάν με βήματα αργά, αλλά σταθερά, πηγαίνουμε στη λεγόμενη περιφερειακότητα της εκπαίδευσης. Δεν φαίνεται αυτό από το νομοσχέδιο. Οφείλουμε, όμως, να καταθέσουμε την ανησυχία μας, ότι δημιουργούνται δομές, που μπορεί στο μέλλον να χρησιμοποιηθούν για την περιφερειακότητα της εκπαίδευσης και της παράδοσης των σχολείων στους Δήμους και τις Περιφέρειες. 

   Σχετικά με την αξιολόγηση, η Ομοσπονδία είναι υπέρ της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου από το 8ο Συνέδριο. Όμως, δεν δεχόμαστε την εμπλοκή των Δήμων, των Κηδεμόνων και την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Είμαστε αντίθετοι και στο άρθρο 53, που αναφέρει ότι το Ι.Ε.Π. θα αναλάβει και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Η θέση της Ομοσπονδίας είναι ότι όσο υπάρχουν μνημονιακές υποχρεώσεις και δεσμεύσεις, θα είμαστε, πάντα, αντίθετοι στην ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Είμαστε, βαθύτατα, πεπεισμένοι ότι σε τέτοιες συνθήκες, σε περίοδο Μνημονίων και σε περίοδο εφαρμογής μνημονιακών πολιτικών, η ατομική αξιολόγηση πρώτιστο στόχο θα έχει τη μισθολογική καθήλωση και δεύτερο στόχο τη διαθεσιμότητα και τις απολύσεις.

    Σχετικά με το ζήτημα των αναπληρωτών, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρξει μία ομοιογενής μεταχείριση των αναπληρωτών. Γνωρίζουμε το πρόβλημα που υπάρχει με αναπληρωτές που αρνούνται να παρουσιαστούν σε κάποιες δυσμενείς περιοχές. Όμως, θεωρούμε ότι η ημερομηνία 1η Νοεμβρίου, που είναι η αρχική ημερομηνία εφαρμογής ενός νέου συστήματος, θα χωρίσει τους αναπληρωτές σε δύο κατηγορίες. Σε ότι αφορά στις υποστηρικτικές δομές, θεωρούμε ότι υπάρχει, ήδη, μνημονιακή πολιτική, κατάργηση των δομών και ενοποίηση ανόμοιων αντικειμένων. 

   Σχετικά με την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, συμφωνούμε με τη ρύθμιση που επαναφέρει την οργανική τοποθέτηση των συναδέλφων που βρίσκονται στη Γερμανία. Όμως, αυτή η ρύθμιση είναι μισή, γιατί οι συνάδελφοι που έχασαν την οργανική τους θέση πέρυσι δεν περιλαμβάνονται στη ρύθμιση. Δυστυχώς, είδαμε, ότι δεν περιλαμβάνεται και αυτό που ζητήσαμε από την αρμόδια Υφυπουργό, δηλαδή τον εκδημοκρατισμό της Διοίκησης στη Γερμανία. Θεωρούμε ότι είναι αδιανόητο οι Συντονιστές ως μονοπρόσωπα όργανα να ασκούν πολιτική στη Γερμανία, μακριά από το κέντρο και να ασκούν και αυθαίρετη πολιτική. Θα ήταν πολύ θλιβερό η Ομοσπονδία μας, σε συνεργασία με τη Γερμανική Ομοσπονδία των Εκπαιδευτικών (GEW), με την οποία έχουμε κάνει επαφές, να προσφύγουμε στις αρμόδιες γερμανικές αρχές εργασίας για τις παραβιάσεις που γίνονται. Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι υπάρχουν πολλές αυθαιρεσίες στην Γερμανία. Ζητήσαμε να επανέλθει το ειδικό υπηρεσιακό συμβούλιο έτσι ώστε ακούγεται και η γνώμη των εκπροσώπων των εργαζομένων και να υπάρχει έλεγχος στην αυθαιρεσία των συντελεστών και δεν το βλέπουμε δυστυχώς αυτό. 

   Σχετικά με τα νυχτερινά λύκεια θεωρούμε ότι οι τριετείς σπουδές είναι προβληματική ρύθμιση, έχουμε σοβαρές ενστάσεις για το αν θα έχουμε ολοκληρωμένα προγράμματα σπουδών και ένα αξιόπιστο τίτλο ενώ σαφέστατα εδώ θα έχουμε και απώλειες θέσεων εργασίας και πραγματικά αναρωτιόμαστε εάν η μείωση από 4 χρόνια σε 3 στα νυχτερινά σχολεία γίνεται για να εξοικονομήσουμε προσωπικό και μόνο. Ευχαριστώ πολύ.


ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.)): Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, πραγματικά, βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση να παρακολουθήσουμε το υπό κατάθεση νομοσχέδιο, διότι στην πραγματικότητα είχαμε τρία διαφορετικά σχέδια. Το Μάρτιο, είχε παρουσιαστεί για διαβούλευση ένα σχέδιο νόμου, με 51 άρθρα. Στις 24 Απριλίου, παρουσιάστηκε ένα νέο σχέδιο στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή, αν δεν κάνω λάθος, με 121 άρθρα, για να έχουμε, τελικά, στις 31 Μαΐου, την παρουσίαση του τελικού σχεδίου νόμου, με 113 άρθρα. Άρα, λοιπόν, το πρώτο ζήτημα, που τίθεται, είναι ότι, σε δημόσια διαβούλευση, τέθηκαν μόνον τα 51 αρχικά άρθρα. Επίσης, οφείλουμε να καταθέσουμε την απορία μας, για ποιο λόγο αυτό το νομοσχέδιο μπαίνει στη Βουλή, με τη διαδικασία του επείγοντος. Εμείς, πραγματικά, περιμέναμε ένα νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο και τελικά, βλέπουμε ότι κατατίθεται ένα νομοσχέδιο για τις δομές της εκπαίδευσης. Τώρα, εισέρχομαι στα επί της ουσίας. Σχετικά με τους Περιφερειακούς Διευθυντές, φαίνεται ότι εντάσσονται στη διοικητική δομή. Για το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε., οι Περιφερειακοί Διευθυντές είναι κυβερνητικά στελέχη και είναι ιμάντες της κυβερνητικής πολιτικής. Έτσι, τους αντιμετωπίζαμε και έτσι θα εξακολουθήσουμε να τους αντιμετωπίζουμε και στο μέλλον. Τίθεται, όμως, το ερώτημα: Αφού εντάσσονται στη διοίκηση με θητεία, γιατί δεν ξεκινούν οι κρίσεις από αυτούς; Είναι προφανές ότι οι νυν Περιφερειακοί Διευθυντές θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στις επερχόμενες κρίσεις των στελεχών της διοίκησης. Σχετικά με τους Σχολικούς Συμβούλους, η Ο.Λ.Μ.Ε. είχε σταθεί κριτικά, είχε στηλιτεύσει αλαζονικές συμπεριφορές και είχε καταγγείλει ανεπάρκεια συγκεκριμένων Συμβούλων, όμως, με τη δημιουργία των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και των Συντονιστών έχουμε την αίσθηση ότι επιτυγχάνεται ένας διοικητικός συγκεντρωτισμός, σε επίπεδο Περιφέρειας. Οι Συντονιστές μειώνονται δραματικά, σε σχέση με τους Σχολικούς Συμβούλους. Από τους 832 Συμβούλους, που έχουμε σήμερα, πηγαίνουμε στους 540 Συντονιστές. Άρα, η πρώτη εκτίμηση του Δ.Σ. είναι ότι η μείωση αυτή υπακούει καθαρά σε μνημονιακές λογικές, που στόχο έχει την περιστολή του εργασιακού κόστους και έρχεται, σε δεύτερη μοίρα, η εκπαιδευτική διαδικασία. Η παιδαγωγική καθοδήγηση γίνεται πρακτικά αδύνατη.

Διαβάστε περισσότερα: https://xenesglosses.eu/2018/06/topothetisi-tou-proedrou-tis-olme-stin-morfotikon-ypotheseon/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε κοσμίως.